Kategorie materiałów Ekonomia

Przedmiot: Psychologia Wróć do kategorii

Mnemotechnika - moja ulubiona

plik Pobierz Mnemotechnika - moja ulubiona.doc


Mnemotechnika, którą stosuję i wykorzystuję do nauki jest moją własną metodą opracowaną z biegiem lat edukacji i systematycznie rozwijana w kierunku, który pozwala mi zapamiętać maksymalnie jak największą ilość pozyskiwanych informacji. Istnieje wiele mnemotechnik jak np. metoda skojarzeń, zapamiętując listę zakupów najlepiej ułożyć ją sobie w zabawną historyjkę. Im bardziej śmieszna, dziwna historia, tym więcej zmysłów do niej używamy, a jest to kluczem do zapamiętania jak największej ilości informacji oraz do ich odtworzenia. Metoda miejsc, zwana też metoda lokacji polega na tym, że zapamiętując kolejne informacje skupiamy się na danym punkcie, rzeczy w pokoju i daną informacje z nią kojarzymy. Ważne jest to aby dane punkty różniły się od siebie, znajdowały się w różnych miejscach pomieszczenia oraz to żeby nie były zbyt małe, ponieważ wtedy trudniej będzie nam sobie je przypomnieć. Kolejna metodą może być tworzenie rymowanek, krótkich wierszyków związanych z daną informacją.
Ciekawym podejściem jest metoda akronimów, pierwszy raz poznałam ją gdy musiałam się nauczyć witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, które po ułożeniu w słowo adek nie stanowiły problemu z zapamiętaniem. Bardzo ważną rzeczą, która moim zdaniem każdy powinien dopasować do swojej osobowości i predyspozycji psychofizycznych jest prawidłowe przekierowanie pozyskanej informacji do ośrodka pamięci. Jednakże nie powinniśmy zapominać o dalszej części procesu zapamiętywania, jakim jest utrwalenie wiedzy w pamięci długotrwałej. Podczas uczenia się zwracam szczególną uwagę na to, aby po przeczytaniu danej informacji i teoretycznym zapisaniu w ośrodku pamięci utrwalić to przez kilkukrotne powtórzenia. Lecz nie to jest pierwszą czynnością, którą wykonuje, a jest nią posprzątanie pokoju lub miejsca, w którym się uczę. Bałagan bardzo rozprasza moją uwagę i wielokrotnie zdarzało mi się przerywać moją naukę, by posprzątać daną rzecz w pokoju. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na moją osobowość. Jestem osobą bardzo systematyczną i podchodzącą troszkę pedantycznie pod względem czystości. Porządek w miejscu nauki ma ważne znacznie, gdyż zapewnia mi poczucie spokoju i równowagi wewnętrznej.
Również ubranie ma ważne znaczenie na jakość nauki, lubię uczyć się w wygodnych ubraniach najlepiej w dresach. W ciszy i harmonii mogę zacząć swoją naukę.
Kolejną rzeczą jest oddzielenie tematyczne poszczególnych form i rodzai informacji tj. zaznaczenie różnymi kolorami wybranych treści i informacji które moim zdaniem są najbardziej przydatne. Po tych czynnościach mogą swobodnie przystąpić do przyswajania informacji. Czytając tekst wyobrażam go sobie, gdy jest to np. proces tworzenia się państwa, oczami wyobraźni widzę jako ono powstawało. Dołączam do tego kolejne wiadomości powtarzając je głośno kilka razy. Gdy na sprawdzianie ciężko było mi sobie przypomnieć daną informacje próbowałam skojarzyć sobie jakim kolorem była ona oznaczona jak ona wyglądała i w jakim miejscu się jej uczyłam. Bardzo często pomaga mi nawet przypomnienie sobie czy piłam wtedy herbatę czy kawę. Dzieje się tak, ponieważ bodźce smakowe i zapachowe są bardziej utrwalane w naszej pamięci i z tego powodu jest nam łatwiej przypomnieć sobie dana informacje związaną z danym bodźcem. Jeżeli chodzi o przygotowywanie się do egzaminu bądź nauki większej ilości materiału. Staram się zawsze rozdzielić sobie ten materiał na kilka dni żeby nie przemęczać swojego umysłu zbyt dużą ilością materiału. Nie powinniśmy zapominać o przerwach i o zmianach tematycznych przy długotrwałej nauce. Równie ważną rzeczą jest sen, podczas jego przebiegu nasz mózg swobodnie utrwala informacje. Podczas mojej nauki, staram się wykorzystywać jak największą ilość mnemotechnik i wydaje mi się, że w pełni mi się to udaje, ponieważ nauka oraz jej przypominanie sobie nie stanowi dla mnie problemu.

Wkuwanko.pl jako podmiot świadczący usługę hostingu materiałów edukacyjnych nie ponosi odpowiedzialności za ich zawartość.

Aby zgłosić naruszenie prawa autorskiego napisz do nas.

ikona Pobierz ten dokument

Wróć do kategorii

wkuwanko.pl

Wasze komentarze: dodaj komentarz

  • Nie ma jeszcze komentarzy do tego materiału.

Materiały w kategorii Psychologia [74]

  • podgląd pobierz opis 01 Moralność i Etyka
  • podgląd pobierz opis 02 Światopogląd aksjologiczny
  • podgląd pobierz opis 03 Relacje pojęć moralność i etyka
  • podgląd pobierz opis 04 Dziedziny i zadania refleksji etycznej
  • podgląd pobierz opis 05 Zycie gosp a nauki ekonom i etyka
  • podgląd pobierz opis 06 Wartość i moralność pracy
  • podgląd pobierz opis 07 Spory wokół kwestii stosunków własnościowych
  • podgląd pobierz opis 08 Zasada sprawiedliwości
  • podgląd pobierz opis 09 Prawa do zysku i bogactwa
  • podgląd pobierz opis 10 Podział pracy i zróżnicowanie moralności
  • podgląd pobierz opis 11 Czy biznes jest zawodem
  • podgląd pobierz opis 12 Czy możliwa jest etyka biznesu
  • podgląd pobierz opis 13 Zarys historyczny etyki biznesu
  • podgląd pobierz opis 14 Uwarunkowania i uzasadnienia etyki biznesu
  • podgląd pobierz opis 15 Podstawowe zakresy etyki biznesu
  • podgląd pobierz opis 16 Etos Biznesu
  • podgląd pobierz opis 18 Pracodawca - Pracownicy
  • podgląd pobierz opis 19 Etyka kupiecka
  • podgląd pobierz opis 20 Uczciwa konkurencja
  • podgląd pobierz opis 21 Praktyki korupcyjne
[ Misja ] [ Regulamin ] [ Kontakt ] [ Reklama ]   © wkuwanko.pl 2008-2017 właściciel serwisu SZLIFF

Partnerzy: matzoo.pl matmag.pl batmat.pl onlinefm.pl pisupisu.pl Matematyka radio online